Tuesday, April 3

Tonight we are young.


Tonight, we are young. So lets set the world on fire, we can burn brighter than the sun.

Assalammualaikum. Betul lah apa orang cakap, kita ni macam roda. Kejap atas, kejap bawah. Nak tak nak, redha je dengan ketentuan Ilahi. Yang penting, banyaklah berdoa supaya diberi ketabahan hati :) Semua manusia biasa, tak lepas pun dari melakukan kesilapan. Tiada seorang pun yang sempurna di atas bumi ni. Dan, termasuklah saya. Saya manusia biasa, manusia yang ada perasaan. Dan perasaan yang mudah tersentuh. Apabila ia mudah tersentuh, ia juga mudah terguris. 

Okay dah cukup. Ayat kemain. Ayat macam orang putus cinta je. Erk, maaf maaf pasal putus cinta hati terguris ni semua takde kena mengena dengan saya harap maaf ye ampun ampun *angkat tangan* Sebenarnya, saya takboleh nak tidur. Saya dah cuba baring di atas tilam yang empuk ni dan dikelilingi oleh bantal yang lembut, teddy yang besar. Tapi teddy tu besar, rimas pulak menyempit kat sebelah, tak pasal-pasal kena campak. Kesian dia.

Bila baring, mula lah nak berangan itu ini. Baring sambil tengok syiling bilik tetibe teringat cerita hantu. Memang ah. Lepastu tukar, berangan benda lain pula. Terfikir dekat mana Plkn yang saya dapat. Okay ke tak tempat dia. Dekat mana tempat belajar yang saya dapat nanti, bagus ke tidak. Lepastu teringat pulak dekat dia. Hm, ni yang sedih ni. Terfikir apalah yang dia tengah buat, rindu dekat kita ke tak.

Entah dia tahu ke tak yang kita ni rindu dekat dia. Entah dia tahu ke tak yang kita ni dok tunggu je text dia. Bila phone bunyi, haa hamek kau bersemangat bukak tetibe Maxis yang hantar. Eish menyampah betul. Hm, takpe mungkin dia sibuk kan :) Lepastu bila baring lagi, teringat pula dekat kawan sekolah. Rindu nak sekolah balik. Ingatkan dah habis sekolah lagi syok, rupanya tak. Kenapalah jam takboleh putarkan masa balik :')

Kalaulah jam boleh putarkan masa balik, saya nak balik masa sekolah. Best, boleh gelak-gelak, boleh mandi hujan sama-sama. Lepastu boleh curi-curi rehat awal time budak menengah rendah rehat. Lepastu boleh balik jalan kaki dari sekolah. Lepastu, kalau jam boleh putarkan, nak putarkan balik masa tengah kerja. Masa mula kenal Haikal. Masa bergayut dengan Haikal. Masa Haikal gelakkan saya sebab cakap lif dekat Dataran tutup lepastu masa saya gelakkan dia balik bila dia cakap tudung bawal tu tudung ikan. Hm, rindunye semua tu :')


Tapi, masa tak boleh nak ulang balik semua tu.





P/s : Selamat malam semua, Assalammualaikum.