Tuesday, April 17

Aduh aduh Tuhan tolong aku.


Menyesal aku putuskan kamu, kerna ternyata aku tak mampu menahan siksa azab cintamu. Aduh aduh Tuhan tolong aku.

Assalammualaikum. Entry ni bukan untuk putus cinta ye. Semuanya tiada kaitan dengan yang hidup ataupun yang sudah mati apatah lagi dengan putus cinta. Hehe. Lagu ni best, dari tadi saya asyik repeat repeat dan repeat sampai sekarang. Apa yang saya nak cakap sekarang ni, pasal kawan :) Yee kawan ehee. Ehh kawan, kembang ah sikit aku nak cakap pasal korang ni hehe.

Sampai sekarang, saya rindu dengan diorang. Betul lah cakap orang, zaman sekolah lah yang paling best. Dulu, yeye je cakap tak sabar nak habis sekolah, benci sekolah semua. Sekarang bila dah habis sekolah, baru terhegeh-hegeh nak sekolah balik. Nostalgia betul. 

Zaman sekolah saya paling bermakna bila saya mula masuk tingkatan empat. Macam-macam benda saya harungi, jadikan saya lebih kuat. Bila naik tingkatan lima, perangai lagi mengalahkan budak tingkatan satu. Macam tak pernah tengok hujan. Bila hujan je mesti curi-curi keluar pergi main hujan depan kelas. Maklumlah, kelas saya dari tingkatan satu sampailah lima mesti dapat tingkat paling atas lepastu kelas paling hujung. Sebabtu angin kuat, best.

Dulu, time Sejarah, cikgu suruh kitorang buat kerja sebab SPM dah dekat. Tetibe hujan, jadi apalagi. Kitorang keluar seorang demi seorang, pergi main hujan dekat tepi bangunan sampai basah tudung, lengan baju semua. Lepastu gelak kuat-kuat, cikgu dah perasan yang kitorang main hujan, kena marah. Lepastu tak pernah serik, keluar lagi main lagi. Yang paling kelakar, ada sorang ni sibuk je nak join kitorang main hujan lepastu keluar je terus jatuh terbaring. 

Dulu, time sekolah, saya dengan Byha mesti perhatikan member yang suka tidur dalam kelas. Bila dia mengantuk mesti dia tersenggut-senggut. Tak reti nak cover lansung, sambil pegang pen sambil tidur. Lepastu kitorang jadi tukang gelak tengok dia tidur. Panggil member-member lain suruh tengok dia tidur. 

Dulu, teringat bila cikgu addmath mengamuk, kitorang mesti gelakkan dia. Tak pernah tak senyum sikit pun bila tengok dia marah. Bila marah mata teacher mesti ke atas lepastu buat muka cembagus. Takboleh nak cakap, tulis dekat meja pun jadi asalkan dapat mengumpat teacher. Tapi bila time bio, nak cakap dengan orang sebelah pun takut. Dah la mengantuk gila, mata dah nak terlelap tapi takut nak gerak. Cikgu bio punya ah garang. Tapi sekarang baru saya tahu cikgu saya tu agak gedik sebenarnya haha.

Dulu, selalu jalan kaki bila balik sekolah. Sampai ayah nak amek pun cakap takpayah sebab nak jalan kaki. Muka hitam takyah cakap. Best jalan kaki. Sambil jalan, sambil gelak sama-sama, siap rakam miming lagu sambil jalan sampai orang semua tengok. Kenakan mat bangla yang ada dekat tepi jalan tu. Lepastu bila nampak rumah cantik, semua gaduh berebut cakap tu rumah dia. Euh tak malu betul haha >.<


Masa sekolah, saya rapat dengan diorang ni semua. Ya, mereka nampak lembut, tapi sebenarnya mereka tidak. Saya tak pernah menyesal kawan dengan diorang. Diorang baik :') 



Sayangnya, zaman sekolah saya dah tamat.