Sunday, March 23

Selama Allah masih ada, takkan engkau tercela

Assalammualaikum,

Kan ada satu ketika kau tak tahu mana nak pergi jalan betul, saudari tak jelas mata, ambil yang sarat duri. Hiduplah saudari beta, biarkan jasad yang luka selama Allah ada, takkan engkau tercela. Ngeri tak terbayang mata, aku takkan ada sentiasa. Nanti moga kau tak lupa, aku memujukmu saudara. Nyamanlah saudari beta, mimpikan yang indah saja. Nanti bila kau buka mata, semua tak serupa.





Nor Sabrina Abu Bakar, selamat ulang tahun ke 18. Hadapi hidup dengan senyuman, tempuh segala cabaran dengan tenang. Ingat, Allah sentiasa ada disisi. Ingat kan? lah tahzan, innallaha ma'ana. Jangan bersedih, Allah sentiasa dengan kita. Lah tastaslim, jangan menyerah. Kuatkan diri, kuatkan iman, kuatkan semangat untuk terus tempuhi hidup.

Jangan lupa, semakin besar kita, semakin besar masalah yang bakal kita tempuhi. Tapi jangan risau, Allah tak akan uji kita kalau kita tak mampu. Allah tahu tahap kemampuan kita, Allah itu Adil. Aku mintak maaf, kalau waktu kau perlukan aku, aku tak selalu ada disisi kau, aku tak dapat nak tenangkan kau. Tapi kena ingat, tak kira aku atau orang lain, tak akan sentiasa ada untuk kau. Tapi Allah ada.

Kau dah 18, kalau pergi cinema pun dah lepas nak tengok movie yang 18 ke atas punya. Kau dah besar, kuatkan diri. Cuba untuk kawal perasaan, stress. Ingat kan apa yang aku pesan? Jangan give up. Jangan cepat putus asa. Sakit macam mana pun, tempuh juga. Allah ada.

Malam tadi masa kau call aku, aku tahu birthday kau. Tapi saja buat buat tak ingat. Jangan fikir aku tak ingat, saja je nak mengusik. Saja je buat buat tak nampak Abg Azri dgn Kak Lin wish birthday kau dekat group Family. Saja buat buat tak nampak yang kau remind aku dekat facebook harini birthday kau. Aku tak lupa. Tapi saja buat buat lupa.

Sorry, aku tak dapat nak balik. Biar aku wish cara lain, supaya kau ingat wish aku yang comel ni. Aherher. Yang penting sekarang, umur kau dah 18. Faham faham lah, dah besar. Dah boleh buat passport dah. Haha.


Meh sini aku nyanyikan untuk kau,



Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan kamu. Allah selamatkan Nor Sabrina bt Abu Bakar, Allah selamatkan kamu. Happy birthday Sab Bambam! Have a blessing 18th birthday :)




Btw, thanks NJI betulkan aherherherherher malu *lari*