Tuesday, February 22

Look What I Have Done


Hey readers , nak tahu something tak ?

18 Februari 2011 adalah tarikh keramat .

Ya  Allah , dah lama dah saya tak menghapdet blog ni . Dah naik habuk sana sini da . Haha , kesian ini blog tak berusik dia . Ni pon saya memaksa diri dan tangan kiri saya untuk menaip . Okay sebenarnya bukan sengaja saya ta nak update blog ini . saya mengalami masalah yang boleh tahan la serius dia . Hehe , kesian kan saya ni ? Tak pe tak pe , Nana kuat :)

Yo tunggu apa lagi , meh sini saya share story okay ! Sharing kan mengambil berat kan kan . Hehe . Story ni agak malang sebab saya cakap malang ? Sebab tangan kanan saya tidak boleh diguna pakai buat sementara waktu sebab patah .

Ya , memang kelakar kalau saya bagitahu yang tangan saya patah sebab jatuh basikal . Bukan basikal fixie tapi basikal yang ada enjin tu . Tukang dengar memang la boleh gelak gelak kan , tapi tukang merasa ni yang menangis meraung menjerit kalah jerit time tengok orang menang bola . Kesian kan kan ?

Basikal berenjin . Basikal yang pfft ni lah yang menyebabkan saya jatuh . Bila kayuh basikal ni , fuhlamak ai laju beb . Kalau kayuh sambil press handle dia lagi lah superb laju kalah f1 tau ? HAHA tipu je la ~ Okay , bila dah laju , apa lagi kan , tak ingat dunia la apa la lagi akhirat . Jerit gelak sana sini dekat Taman Rekreasi Ayer Keroh tu . Time turun bukit , haa basikal lagi lah laju . Kena pulak jalan dia tu macam ular kena palu . Dah laju gila laju sampai saya dah lost control haa amek kau ! Melekat kat pokok yang besar dia ta payah nak cakap la kan dan terjatuh atas timbunan daun kering .

Apalagi , dah langgar pokok besar tu , basikal tu pon patah dua . Saya dah terduduk terkangkang kat situ . Time tu cuma saya , kaka saya dan kawan dia je yang ada . Semua dah panik ta payah cakap la , but boleh lagi gelak time tu . Gelak punya gelak tiba tiba tangan kanan rasa sakit . Bila tengok , omaigot !!! Tangan saya dah bengkok . Tangan tu menggigil gigil dah tak boleh nak gerak . Tapi syukur Alhamdulillah tak ada ranting or kayu yang ada kat pokok tu . Kalau tak , arwah dah saya .

Kaka saya dah panic n superb menggelabah time tu , terus call orang yang jaga tu . Then kaka saya suruh try berdiri sebab takut ada ular ke lipan ke ulat ke , kang kalau kena gigit ta pasalpasal jadi kes lain pulak . Try berdiri tapi susah . And bila dah dapat berdiri , saya terus nampak bintang bintang hitam hampir memenuhi pandangan saya . Bagitahu kaka saya , kaka saya tak bagi pandang bawah so saya pandang la pokok pokok tinggi yang ada kat situ . dan bintang bintang itu semakin banyak dan tuppp ! Saya pitam .

Dan bila orang tu dah sampai , saya tersedar dari benda hitam hitam tu semua . Pekerja dia tolong angkat saya dan pergi klinik Durian Tunggal . Tangan saya dah berdenyut denyut . Kat klinik tu , pembantu dia tolong ikatkan kain untuk tampung tangan saya . Darah kat dagu saya dia lap kan  . Lutut kanan saya bengkak , betis kiri saya hampir kejang . Tangan kanan saya mengigil .

Saya duduk kat kerusi roda dan ditolak ke bilik x-ray . Dan keputusannya , tulang saya patah . Saya dibawa ke Hospital Besar Melaka ke bahagian kecemasan . Tunggu punya lah lama . Tangan memang dah sakit sangat dah . Saya dah mula menangis sebab tak tahan sakit dan saya rasa serba salah dekat kaka saya dan saya rasa saya ni memang menyusahkan dia . Fara , aku mintak maaf :'(

Bila doktor dah tengok , dah cekidout semua dia kata saya kena tahan ward . Pergi dekat ward tu , papa mintak bilik personal . Ada air-cond baru lah selesa . Haha gedik betul . Dan paling kuat saya menangis time kena tukar baju . Dengan tangan saya yang bengkok , bengkak , berdenyut sana sini lepas tu doktor bengap tak reti nak bagi saya ubat pain killer , memang seksa .

Dalam pukul 9 ke 10 ntah baru doktor panggil untuk simenkan tangan saya . Dia cakap dia akan tarik dan betulkan balik tulang tangan saya dan kemudian simen . Ya Allah , gila ke ? Siapa tak takut kan . Bila dah masuk bilik simen tu , tangan kiri kena ambil darah dan inject bius . Bila dah , doktor cakap borak borak dengan saya dan time tu saya nampak doktor tu ada dua dan tiba tiba gelap . Saya tidak menyedarkan diri . Dan saya tersedar time tiga orang doktor tengah tarik tulang saya nak betul kan dan time dia simen dan lepas tu saya tak sedar balik . Mata bengkak sebab asyik menangis .

Sedar sedar je tangan dah bersimen . Tidur dekat ward memang tak selesa . Nak makan susah , nak mandi susah , nak membuang lagi lah susah . HAHA , dan keesokan harinya doktor tengok dan dia kata saya dah boleh pulang ke rumah yang tercinta tu . Dia bagi mc sampai 8 Mac dan tarikh itu juga saya kena pergi ke hospital balik untuk cekidout . Kalau dah pulih , boleh la simen ni dibukak . Ya Allah memang tak selesa la ada simen melekat kat tangan .

Dan semalam , ramai kawan saya datang melawat . Thanks korang . Siap tanda tangan lagi kat simen ni pakai marker merah . Haha ! Dan insya-Allah minggu depan saya datang sekolah amek periksa . Dan awak semua , doakan saya cepat sembuh ye , amin . Okay la , penat tangan kiri saya ni dari tadi tak stop menaip . Byebye .